Auktion 2015

Malmö Akvarieförenings årliga storauktion. Räkna med massor av riktigt fina fynd, men även en del rariteter som drar i väg i pris när köparna bjuder över varandra. Precis som det ska vara på auktion! Förutom auktion finns det möjlighet att sälja och köpa saker till fast pris.  Alla akvarieintresserade är välkomna!

Inträde:     20 kr.

Viktig information inför auktionen
Inför auktionen i morgon söndag 1 mars har vi fått in rekordmånga förhandsanmälningar av gods till försäljning. Det kommer bli en fantastisk auktion!

Ny starttid!
För att vi ska ha en chans att avsluta auktionen i rimlig tid kommer vi att - i mån av möjlighet - börja auktionsutropen tidigare på dagen. Vi kommer allra tidigast börja med utrop kl 11:00. Utropen kommer senast börja kl 12:00.

Några råd inför auktionen:
Ta med kontanter!
Det går inte att handla med kort på auktionen. Ta också gärna med växel så går köpen smidigare.
Kom i tid!
Detta gäller särskilt om du har gods att sälja. Det blir köer och risk för förseningar om alla kommer med sitt gods strax före incheckningen stänger. Incheckningen av auktionsgods har öppet kl 09:00-11:00.
Packa levande gods väl!
Om det är större fiskar bör de packas en och en i påsar.
Märk upp ditt gods!
Godset ska märkas tydligt och vattenfast enligt instruktionerna, se länk nedan.
Skriv ut lista för incheckning!
I undantagsfall kan vi skriva ut en lista med ditt auktionsgods när du checkar in det, men det gör incheckningen långsammare.
Auktion eller fast pris?
Välj fast pris om du är osäker! Hjälp oss göra auktionen så spännande som möjligt genom att 'mindre spännande' gods säljs till fast pris.

Inlämning av auktionsgods: 09.00-11.00. Kom i tid!

Auktionsstart: 11:00-12.00, så tidigt som möjligt i mån av tid. Försäljning av gods till fast pris börjar innan dess i mån av möjlighet.

Lokal: Oxie församlingshem. I år har vi en ny och mycket rymlig lokal med utmärkt buss- och pågatågsförbindelser. Stadsbuss 32 stannar alldeles utanför auktionslokalen. Pågatågen stannar vid Oxie station, ca 10 minuters gångväg från auktionslokalen. I anslutning till auktionslokalen finns goda parkeringsmöjligheter.

Adress: Oxie församlingshem, Oxie kyrkoväg 214b (karta).

Registrera och sälja gods

Vårt on-linesystem för registrering av auktionsgods har fungerat fantastiskt bra tidigare år. Till i år har vi förbättrat det ytterligare med nya funktioner bland annat för att göra sammanställning och utbetalning efter auktionen ännu smidigare.

För att förhandsregistrera ditt auktionsgods logga in uppe till höger här på sidan. Gå sedan till Dina sidor under menyalternativet Medlemmarnas sidor i menyn till vänster.

Allmän information om våra auktioner hittar du här.

Mer detaljerad information om hur det går till att sälja på våra auktioner hittar du här

Registrerat auktionsgods

Lista med förhandsanmält auktionsgods »

RSS Listan finns även som RSS »