Vårauktion 2017

SÖNDAG 5 MARS

Stor auktion hos Malmö Akvarieförening. Räkna med massor av riktigt fina fynd, men även en del rariteter som drar i väg i pris när köparna bjuder över varandra. Precis som det ska vara på auktion! Förutom auktion finns det möjlighet att sälja och köpa saker till fast pris.  Alla akvarieintresserade är välkomna!

Endast levande djur får säljas som auktionsutrop. Ryggradsdjur (fiskar) måste säljas som auktionsgods.  Det kommer precis som tidigare auktioner finnas ett fastprisbord där allt möjligt akvarierelaterat, tillbehör, levandefoder, akvarieväxter med mera kan säljas till ett fast pris. Ryggradslösa djur som t.ex. räkor kan säljas antingen som auktionsgods eller till fast pris.

Flexibel starttid
För att vi ska ha en chans att avsluta auktionen i rimlig tid kommer vi att - i mån av möjlighet - börja auktionsutropen kl 11:30. Utropen kommer senast börja kl 12:00.

Några råd inför auktionen:
Ta med kontanter!
Det går inte att handla med kort på auktionen. Ta också gärna med växel så går köpen smidigare.
Kom i tid!
Detta gäller särskilt om du har gods att sälja. Det blir köer och risk för förseningar om alla kommer med sitt gods strax före incheckningen stänger. Incheckningen av auktionsgods har öppet kl 09:00-11:00.
Packa levande gods väl!
Om det är större fiskar bör de packas en och en i påsar.
Märk upp ditt gods!
Godset ska märkas tydligt och vattenfast enligt instruktionerna, se länk nedan.
Skriv ut lista för incheckning!
I undantagsfall kan vi skriva ut en lista med ditt auktionsgods när du checkar in det, men det gör incheckningen långsammare.
Auktion eller fast pris?
Nytt för denna auktion är att endast levande djur får säljas som Välj fast pris om du är osäker! Hjälp oss göra auktionen så spännande som möjligt genom att 'mindre spännande' gods säljs till fast pris. För att undvika allt för många identiska utrop, vilket drar ner tempot och spänningen på auktionen har vi en   maxgräns på högst 3 auktionsutrop av samma karaktär från en enskild försäljare. Med 'samma karaktär' menar vi utrop av samma fiskart/räkart etc. Om du har fler poster av samma sort ska du sälja dessa på försäljningsbordet för fast pris.

Inlämning av auktionsgods: 09.00-11.00. Kom i tid!

Auktionsstart: 11:30-12.00, så tidigt som möjligt i mån av tid. Försäljning av gods till fast pris börjar innan dess i mån av möjlighet.

Lokal: Oxie församlingshem. Det är en rymlig lokal med utmärkt buss- och pågatågsförbindelser. Stadsbuss 32 stannar alldeles utanför auktionslokalen. Pågatågen stannar vid Oxie station, ca 10 minuters gångväg från auktionslokalen. I anslutning till auktionslokalen finns goda parkeringsmöjligheter.

Adress: Oxie församlingshem, Oxie kyrkoväg 214b (karta).

Registrera och sälja gods

Vårt on-linesystem för registrering av auktionsgods har fungerat fantastiskt bra tidigare år. Till i år har vi förbättrat det ytterligare med nya funktioner bland annat för att göra sammanställning och utbetalning efter auktionen ännu smidigare.

För att förhandsregistrera ditt auktionsgods logga in uppe till höger här på sidan. Gå sedan till Dina sidor under menyalternativet Medlemmarnas sidor i menyn till vänster.

Allmän information om våra auktioner hittar du här.

Mer detaljerad information om hur det går till att sälja på våra auktioner hittar du här

Registrerat auktionsgods

Lista med förhandsanmält auktionsgods »

RSS Listan finns även som RSS »